۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۶۲۱۰۶
روحانی انقلابی بحرین در گفت‌وگو با رسا:

مسأله فلسطین برای آل‌خلیفه اهمیتی ندارد | ملت بحرین مأمور به وظیفه است نه نتیجه

عضو ارشد مجلس علمایی بحرین با بیان ‌آنکه مساله فلسطین برای آل خلیفه ذره‌ای اهمیت ندارد از استمرار انقلاب ملت بحرین تا تحقق کامل مطالبات مردمی خبر داد.
شیخ محمد خجسته

حجت الاسلام شیخ محمد خجسته عضو ارشد مجلس علمایی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به آخرین تحولات در بحرین گفت: متاسفانه وضعیت بحرانی در کشور حکمفرما شده و رژیم آل‌خلیفه با تشدید شرایط امنیتی، تظاهرات مسالمت آمیز مردم را در مناطق مختلف به شدت سرکوب می‌کند. همچنین آل‌خلیفه با تمسّک به دستگاه قضایی حکم‌های ظالمانه‌ای مانند زندان، اعدام و سلب تابعیت را برای شهروندان صادر کرده است.

وی با تشریح افزایش فشار به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و تشدید محاصره منزل ایشان خاطر نشان کرد: ملت بحرین همچنان در پیگیری مطالبات مشروع و قانونی خود استمرار دارد. فضای انقلابی در بحرین همانند گذشته حاکم است و موج اعتراضات آرام نشده البته گاهی شاهد آرامش نسبی هستیم اما این آرامش بسان آتش زیر خاکستر است. تظاهرات شبانه و فعالیت‌های انقلابی و حقوقی تا دستیابی کامل انقلابیان به مطالبات به حق خود ادامه دارد.

عضو ارشد مجلس علمایی بحرین در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اهداف رژیم آل‌خلیفه در عادی سازی روابط اسرائیل در سایه انتفاضه مردم فلسطین اظهار داشت: سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل مساله تازه‌ای نیست بلکه آل‌خلیفه نقاب از چهره واقعی خود برداشته و همسو با برخی کشورهای عربی در این مسیر گام نهاده است زیرا از رهبر خود که آمریکا است چنین دستوری را دریافت کرده‌اند. رژیم آل خلیفه و آل سعود عروسک خیمه شب بازی و بازیچه دست آمریکا و عوامل بیگانگان در منطقه هستند.

عالم شیعی بحرین افزود: امروز حاکمیت بحرین به صراحت از رابطه با اسرائیل پرده بر می‌دارد زیرا به اعتقاد بنده هیچگاه آنان به مشکلات و دردهای امت اسلامی توجهی نداشتند. آل‌خلیفه هیچگاه به مساله فلسطین به عنوان اولین مساله جهان اسلام اعتقادی نداشت. آنان فقط به تامین منافع شخصی خود و ماندن در رأس قدرت اندیشه می‌کنند بنابراین برای آل‌خلیفه استمرار انتفاضه و شهادت مردم فلسطین و تشدید بحران در قدس شریف ذره‌ای اهمیت ندارد.

حجت الاسلام خجسته با اشاره به موضع و رویکرد ملت بحرین در قبال مساله فلسطین تصریح کرد: دیدگاه ملّت بحرین همانند سایر ملت‌های منطقه مقابل دیدگاه حکومت است. ملت بحرین هر لحظه و هر ثانیه به یاد فلسطین است. حتی در همین ایام که ملت مظلوم بحرین به شدت سرکوب می‌شوند اما هیچ تظاهراتی در بحرین نیست که نامی از بزرگان فلسطینی در آن برده نشود و این یک پیام به برادران فلسطین است که ما به مساله فلسطین همچنان به عنوان موضوع اول جهان اسلام اهتمام ویژه‌ای داریم.

عضو ارشد مجلس علمایی بحرین در پایان با تبیین آینده انقلاب بحرین تاکید کرد: هرچند که نمی‌توان به صورت قطعی در مورد آینده صحبت کرد اما ملت بحرین تا دستیابی به مطالبات خود دست از تظاهرات نخواهد کشید. امروز مساله بحرین همانند عراق، فلسطین، سوریه و یمن به عنوان یک مساله مهم در منطقه مطرح است و هر رخداد مثبت یا منفی در بحرین بر کل منطقه تاثیر خواهد گذاشت. این وظیفه ماست که به دور از نتیجه به تکلیف خود عمل کنیم و ملت بحرین در این مسیر همچنان به پیش خواهد رفت./981/ب914/ر

ارسال نظرات